Pravidla pro KLASIK
Protože dochází často ke sporům ohledně povolených či nepovolených úprav, je třeba pravidla upřesnit. Rozdělíme originály do dvou skupin:
KLASIK RYCHLÝ - úpravy žádné viditelné. Při registraci k závodu majitel přistaví svůj stroj ke kontrole. Povolena vnější zapalovací cívka napojená na světelnou cívku a kontakty přerušovače. Zapalování VAPE je povoleno. Povolena kombinace dílů S11a S22 jako je výfuk, karburátor, nádrž. Moped musí mít vzhled neupraveného stroje, včetně dílů které nemají vliv na výkon. To znamená že sem nepatří např. zkrácené blatníky, vysoké matice na hlavě, různé přidané držáčky, provrtaný pravý dekl motoru, zesílený rám atd. Kartery, válec a hlava musí mít originální vzhled bez úprav. Uvnitř motoru se nic nezakazuje, žádná úprava ale nesmí být vidět.
KLASIK ORIGINAL - žádné úpravy nejsou povoleny. Při registraci k závodu majitel přistaví svůj stroj ke kontrole. Vše originál nebo repliky shodné s originálem. Stadion S11 musí mít karburátor S11 (vajíčko), nádrž S11. Zapalování originál. VAPE není povoleno. Převody originál, řetězové kolečko 12 zubů, rozeta 35 zubů. Úprava kanálů ve válci není povolena. Sedlo nemusí být nutně originál nebo replika, ale nemělo by být příliš odlišné. Kdo se hlásí do této kategorie, souhlasí s provedením namátkové kontroly po závodě. Při ní soutěžící sundá víko zapalování a výfuk, kontroluje se vše co je třeba. U S22 se sundává také karburátor a kontroluje se difuzor 12mm, karburátor s větším difuzorem není povolen. Ručním otáčením magneta a zadního kola při zařazené jedničce a potom dvojce se zkontroluje, zda není namontován jiný primární či vnitřní převod. Bude-li k dispozici inspekční kamera, zasune se do válce otvorem pro svíčku nebo výfukem a zkontroluje se originální tvar přepouštěcích kanálů.